الثلاثاء، 22 فبراير، 2011

برج الحمل الصفات العامة لبرج الحمل , Aries General characteristics of Aries , شيخ الروحانيين

برج الحمل
الصفات العامة لبرج الحمل
(من 21 مارس - الى 19 ابريل )

يرمز برج الحمل إلى الولادة أو الطفولة المتـفائـلة السعيدة أبدا , وكما الطفل ينسى العالم من حوله ويتـلهى بأصابع يديه وقدميه هكذا إنسان برج الحمل , نجده يدور في فلك ذاته مهتماً بحاجاته أولا ً وأخيراً , إذا سعى إلى شيء قام بالمستحيل من أجل الوصول إليه . العالم مهم في نظره بقدر ما هو مرتبط بكيانه ووجوده , هل هي الأنانية ؟ نعم  إذا اعتبرنا الأطفال أنانيـين . والحقيقة أن هـذا الإنسان لا يعي تماما ما يفعل , انه بريء براءة الطفل الذي يشفع لتـلك العدائية التي عُرفت عنه.
براءة أم سذاجة ؟ لا فرق ! إنها الصفة التي تحفظه في مأمن من الخوف . إنسان برج الحمل لا يخشى أحداً أو شيئاً ما لم ينله الأذى فعلا ً , لكنه هنا أيضا ينسى بسرعة ويقع من جديد في التجربة . هو صادق غير مخادع ، يؤمن بالأشخاص والظروف ، ويكره الكذب على الرغم من تمسكه بالأحلام والأوهام . وهو إلى جانب ذلك نراه يرد على المشاكسة أو المجابهة بالصراخ والضجيج لجهله أسلوب اللف والدوران . من حسناته تعلّقه بالمثالية . يدافع عن مبادئه بكل قواه . وبما أنه حرّ الضمير والرأي نراه يحمل سيف الحق في يده ويحارب الغدر والظلم أينما وُجدا .
لنتساءل هل إنسان برج الحمل ضعيف حقا ؟ إن كان كذلك فضعفه من نوع خاص لأنه يُفضل الموت على الظهور بمظهر المقهور . إذا تألم بكى من الداخل . دموعه عزيزة لا تظهر إلاّ في حالات قليلة يفوق فيها ألمه حدّ الاحتمال .
في ميدان العمل مكانه القمة . إذا عاكسته الظروف ولم يبلغها ظهرت عليه بوادر النقمة والكرب , فهو يكره بشدة أن يكون تابعا ومرؤوساً .
يغلب على مواقفه التحرر والفردية . يجود بوقته وماله وممتلكاته وإن كان يفتقر إلى التواضع والرقة واللباقة . وهو أيضا قليل الصبر سريع الانتقاد . إذا وجد في مكان عام – مطعم أو مقهى أو فندق مثلا – لا يتردد في التذمر والشكوى وإن كان في النهاية يجزل العطاء دون حساب .
جرأة إنسان برج الحمل تدعو إلى الحيرة والاستغراب ؛ فبينما نراه يشق طريقه بعزم وثبات وتحد لجميع المخاطر نجده يرتعش وينكمش أمام الأوجاع الجسدية . مثلا , لا يذهب إلى عيادة طبيب الأسنان إلاّ مُكرها . ولما كان برج الحمل كثير التفاؤل فإنه يستطيع التغلب سريعا على الأمراض المزمنة والأوجاع الناجمة عن الكآبة والانقباض . ثم إنه , إلى جانب ذلك , نشيط دؤوب يحمل نفسه أكثر من طاقتها ولو وصل به الأمر إلى حدّ الانهيار .
من بين الصفات التي يفتقر إليها هذا الإنسان الدبلوماسية والتحايل واللباقة وإن كان غير مستبعد أن يحصل عليها مع الوقت وبعد تجارب عديدة قاسية . هذا ولا تأتيه الثروة بسهولة ولكنه كثيرا ما يعين غيره على جنيها . يندر أن يمتلك بيتا أو عقارا . إذا نضب المال بين يديه لا يشعر بالأسى لأن أهدافه كثيرة وليس المال أوّلها . ومع أنه محور نفسه إلاّ أنه يتمتع بروح دافئة معطاءة قلما توجد في الأبراج الأخرى . إذا خـُيـّر بين المال والشأن اختار الأخير . يحبّ المديح والثـناء ويحمل لواء الواقعية والمثالية في آن واحد . وهو أيضا سريع الغضب سريع النسيان والهدوء . يؤمن بالأعاجيب ويرفض الفشل . لديه طاقات عمل وكدّ ترهق المحيطين به . إذا أراد الهدوء والجد نجح في اكتسابهما ولكنه قلما يسعى إليهما قبل سن الشيخوخة أو على الأقل النضوج التام . إنسان برج الحمل أيضا ماهر في فرض آرائه على الآخرين , وفي كسب الرأي العام إلى جانبه , لكنه فاشل في السياسة . وإذا وُجد بعض مواليد هذا البرج بين كبار السياسيين العالميين اعتبر في الواقع في الأعمال التجارية والفنون الخلاقة والتخطيط والتصميم .
أما في ميدان الصداقة فهو محبّ وفيّ  وكريم النفس واليد وخصوصا حين يلقى تجاوبا من الآخرين يهب من ماله وجهده ووقته ويتوقع الشكر والتقدير مقابل ذلك . من فضائله عدم التردد في إسداء الخدمات حتى لو لم ينل التقدير اللازم .
من شيمه الأخرى المواظبة والإقدام . مثله في ذلك مثل القائد الباسل الذي يتقدم الجند إلى ساحة القتال . طبيعته الصلبة تضمن له نجاحا أكيدا وحياة طويلة وزاخرة . إنه باختصار المشعل الذي ينير الطريق أمام جميع الذين يؤمنون مثله بالمبادئ والمثل .
الطفل الحمل :
طفل برج الحمل يكون نشيط الحركة وتظهر عليه منذ أسابيعه الأولى بوادر قوة الشخصية , ويسعى منذ البداية لكسب الاهتمام ولفت الأنظار . فإذا ما دخل أحد غرفته دون أن يوجه إليه نظرة أو كلمة راح يحتج بالصراخ أو بمختلف الحركات .
 هذا الطفل مُعرّض أكثر من غيره لبعض الحوادث الطارئة كالجروح والحروق والكدمات . وسبب ذلك فضوله الشديد الذي يحثه على اكتشاف المجهول . وهو يبكر في المشي والنطق وفي إظهار استـقلاله وفرديته ولكنه يمتاز أيضا بدفء العاطفة وبصراحة التعبير عنها . فكثيراً ما يندفع نحو من يحب ويأخذ في ضمه وتـقبيله بعنف وحماسة . وإذا لم يلق أي تجاوب انطوى على نفسه وأصبح إنساناً بارد المظهر والقــلب .
 يكتسب طفل برج الحمل مع مرور الوقت مزاجا انفعاليا يُعبّر عن نفسه بالانــفجار بين الحين والآخر وإن كانت هذه الزوابع قصيرة الأمد . هو كريم الطبع يشارك الآخرين ألعابه وممتلكاته . يميل إلى الكسل بعض الشيء دون أدنى شعور بالخجل أو الارتباك . لا ينفع معه أسلوب الضغط أو التوبيخ . علاجه الأفضل التشجيع وبعث التحدي في نفسه .
 خياله واسع وأحلامه متعددة . عاطفته في اشتعال دائم . تنطوي نفسه على المثالية والسذاجة والصلابة معا . يجيد دور القائد بين زملائه . يرفض الانصياع ويبتكر الأفكار والألعاب . يجب أن يُـنمّى فيه حبّ الطاعة منذ الصغر وإلاّ واجهته في الكبر مصاعب شتى ودروس في مُنتهى القسوة . قلبه الرقيق في تساؤل مستمر عن مدى حبّ الآخريـن له . وهو إلى جانب ذلك سخي , ينفق بكثرة ولا يتردد في منح صديقه آخر ما يملك . إذا تلقى الهدايا أسرع إلى لمسها وفحصها رافضا تركها إلى وقت آخر .
 أكثر ما يُعذب هذا الطفل ويقلق راحته برود الآخرين وسلبيـّتهم . لكن ألمه وقتي , فهو ذو طبيعة صلبة كالألماس . يحب التخيّـل والمطالعة بقدر ما يهوى الاستطلاع والعمل الحقيقي . يحتاج إلى من يُلقنه المسؤولية , ومتى وجد المعلم الجيد تم الاقتباس بسرعة وسهولة عجيبتين . ينقاد إلى لغة المنطق وأسلوب المعاملة الشريفة . يتطلب الإطراء في البيت والمدرسة ويستوعب الطرق الإيجابية . تؤذيه البطالة ويُنعشه العمل الدؤوب . يعشق سير الأبطال الحقيقيين , وقصص الخيال والسحر أيضا . يحتاج إلى ساعات نوم كافية ليسترد نشاطه وحيويته .
إذا أحسنت تربية هذا الطفل شبّ إنسانا عظيما يسعى لتحقيق أصعب الأحلام وأكثرها ندرة
الرجل الحمل :
إذا درسنا عن كثب مولدا كهربائيا يعمل , أو مشعلا ناره متوهجة , أو قنبلة في لحظة الانفجار , أمكننا أن نكوّن فكرة إجمالية عن هذا النوع من الرجال , فهو رجل الإثارة بلا منازع وإن كان خيرا للمرأة التي تنشد الاستقرار أن تبتعد عن دربه . إنه مشتعل العاطفة تارة , بارد كدبّ القطب الشمالي تارة أخرى . إذا وقع في الحب فعلا غاص فيه حتى أذنيه , وإذا تحطّم ذلك الحب بسبب من الأسباب عمل ما في وسعه لجمع أجزائه المبعثرة وصبّها في قالب جديد . أما إذا استحال ذلك أهمل القضية بصورة نهائية وراح يبحث عن مصدر إلهام جديد.
لا تـنقصه الوسائل للتعبير عن حقيقة شعوره . الشرود والتنهدات والشعر . . . كل شيء جائز وممكن , المهم أن يكشف عن نفسه تماما وألا يبقى في منتصف الطريق , فأنصاف الحلول ليست من مبادئه .
الإخلاص رائده , لا يضاهيه في هذا الميدان أحد . وبما أن الصدق مبدأه يبقى مخلصا لمن يحب حتى في التفكير . أهدافه العاطفية تتسم بالنبل والجد متخطية العلاقة العابرة أو إشباع الغرائز . يتطلب من المرأة التي يحبّ مقابل ذلك البقاء عند حسن ظنه وبذل الجهود لإرضائه وجذبه والاحتفاظ به أطول مدة ممكنة , فإذا فشلت تركها وراءه وراح يبحث عن أخرى ترضي مزاجه العاطفي الجيّاش .
أي سلاح ينجح مع هذا الرجل؟ إذا لجأت المرأة معه إلى الغزل الصريح المكشوف هرب بعيدا آلاف الأميال. يهرب أيضا إذا نظرت إلى غيره من الرجال مجرد نظرة عابرة لأن من صفاته الرئيسية الغيرة وحب التملك . ومع أنه يتوقع من حبيبته الإخلاص التام إلاّ أنه يأبى – ولو ظاهريا – مبادلتها بالمثل . فهو مضطر – بحسب اعتقاده – إلى إقامة بعض العلاقات البريئة التي تفرضها مهنته ومكانته الاجتماعية .
هذا الرجل متمرد بطبيعته . يهوى تحدّي السلطة لاعتقاده أنه أذكى وأفصح من أربابها . كثيرا ما تحدث له المشاكل لعدم انصياعه لغيره ولتـفضيله دور السيد لا التابع . لا يُستبعد أن يحاول البعض تلقينه دروسا قاسية في التواضع والامتثال . وبهذه المناسبة يجدر بالمرأة التي يحبها رجل برج الحمل أن تقف دائما إلى جانبه ضد أعدائه وأن تحب من يحب وتكره من يكره . هذا إذا أرادت حقا الاحتفاظ به أطول مدة ممكنة .
قلنا من قبل أن مولود الحمل يجهل الكذب والتحايل ويتبع الأسلوب المباشر في جميع تحركاته وتصرفاته . في ميدان الحب مثلا يستحيل عليه التمثيل إذا هدأت عاطفته , لأن كل شيء فيه يُشير عندئذ إلى حقيقة شعوره : يظهر في صوته ونظراته البرود , ويغلفه الضجر وقلة الصبر . لكنه نبيل على الرغم من كل شيء . إذا حصل بينه وبين الحبيبة سوء تفاهم بادر إلى الاعتذار ولو كان الحق بجانبه . وفي الأوقات العادية يشبعها مديحا وثناء ويلازم سريرها في أوقات المرض ولا يتردد في الإنفاق عليها بسخاء بالغ . إنه يتمناها أنثى بكل ما في الكلمة من معان , وفي الوقت نفسه يُنمّي فيها روح الاستقلال والفردية , شرط ألاّ تتخطى حدودها وتتبوأ مكان الصدارة الذي هو من حقه وحده . وإن كان لا يعني تماما ما يقول . ولما كانت العواصف تمر عليه بسرعة مذهلة دون أن تترك أثرا يتوقع من حبيبته النسيان والمغفرة مهما بلغت درجة الأسى الذي سبّبه لها . إذا أمام مولود برج الحمل احتمالان لا غير : إمّـا أن يسود أو أن يترك البيت من غير عودة . وعلى زوجته بدورها ألاّ تكون سلبية أو خجولة أكثر من اللازم .
سخاء هذا الرجل لا يُضاهى . فهو لا يبخل على حبيبته بشيء مهما قلّت سبل العمل والمورد . خير لها إذا أن تمد يد المساعدة بدورها فتدخر ولو القليل لتفاجئه به عند الحاجة . وما أكثر أوقات الحاجة عند رجل برج الحمل . يكفي برهانا على ذلك إيمانه بالمثل القائل : " اصرف ما في الجيب يأتك ما في الغيب " .
الرجل الحمل , كأب , عطوف محب يحدب على أولاده ويرعاهم ويؤمن لهم جميع فرص اللهو واللعب . يتجاذب معهم الأحاديث ويشاركهم الهوايات والرياضة والنزهات وغير ذلك . كثيرا ما يدعوهم إلى وجبة غداء أو عشاء في أفضل الأماكن العامة . والغريب أنه على الرغم من هذه العاطفة يكره أن تهمله زوجته في سبيلهم .
في استطاعة زوجته العمل خارج البيت . لا مانع لديه شرط أن تبقى محتفظة بأنوثتها وعذوبتها وتبعيتها له . أما استقلاله هو فأمر مقدس لا يحق لها مناقشته من قريب أو بعيد . غير أنها – إن كانت على شيء من الذكاء والفطنة – تستطيع التدخل في شؤونه في الوقت الملائم , وبالتالي أن توجهه بأسلوب لبق يشعره بأنه لا يزال السيد المطاع .
حالما يكتشف إنسان برج الحمل أنه فقد سيادته وسيطرته , سواء أكان ذلك في البيت أو في العمل , ينطوي على نفسه ويصبح عديم التفاؤل والحيوية . إنه لا ريب عنوان الرجولة الصحيحة , ويستحق نوعا مميزا من النساء . امرأته المفضلة تقف بين تلك التي لا تعرف من دنياها سوى النوادي والجمعيات وتلك التي تكتفي بحياكة الصوف في إحدى زوايا البيت . متى وجد ضالته المنشودة تحوّل إلى سيد المتيمين وجعل من حبيبته أسعد النساء قاطبة .
المرأة الحمل :
لا ندري أيستحق محب هذه المرأة التهنئة أم الشفقة وذلك لسبب وجيه هو أنه يتنازع طبيعتها باستمرار عاملان رئيسيان : من جهة الحبّ قضيتها الأولى وسرّ وجودها , ومن جهة أخرى لا تستطيع أن تغفل لحظة واحدة عن العالم المحيط بها أو عن نفسها خاصة . في وسعها – أكثر من أي امرأة أخرى – الاستغناء عن الرجل استغناء تاما . ذلك لا يعني أنها ترضى بجفاف العاطفة وشح المشاعر . إنها على العكس تحلم بالحبّ وتتخيّل باستمرار أجمل المواقف الشاعرية حتى لو لم تنجح في تجسيد ذلك بواسطة رجل معين .
طبيعتها المستـقلة الانفرادية تتيح لها الاتكال على نفسها في مختلف الأعمال والواجبات اليومية . تشعر في قرارة نفسها أنها العنصر الأقوى فلا تتورع عن مصارحة الرجل بحقيقة شعورها وخصوصا إذا بدا من النوع البطيء المتردد . أما إذا جاءت المبادرة منه فلا يُستبعد أن تطلق ساقيها للريح لا كرها له بل خوفا منه على نفسها من سأم أو عبودية قد يهددانها في المستقبل . لديها طاقة احتمال ومقاومة عجيبة . في استطاعتها مواجهة جيش كامل في سبيل هدف أو إنسان تؤمن به وترغب في الحصول عليه . تجيز لنفسها جميع الأساليب والطرق . إذا فشلت المرة تلو المرة تابعت نضالها متحلية بالصبر والمثابرة , مؤمنة بالحكمة القائلة : " وإن غدا لناظره قريب " .
تستطيع هذه الإنسانة المكتملة الأنوثة أن تحاور وتعاتب وتداعب وتبكي بحرقة إذا لزم الأمر , كما تستطيع القيام بجميع أعمال الرجل إذا اقتضت الضرورة . من أفضل صفاتها الصدق والتفاؤل والإخلاص والعداء والإيمان بالغد . يرضيها من الرجل اعتدال العاطفة . لا تتمناه باردا كالثلج ولا متيما فاقد الكرامة . تمنحه احترامها إذا استحق دوت أن تسمح لشخصيتها أن تذوب في بوتقته . تطلب منه الكثير وتعطيه أضعاف ما تنال . سخية بمالها ووقتها , بخيلة إلى درجة الشح متى تعلّق الأمر بمن تحب . تأبى أن تفرط فيه أو أن يشاركها فيه أحد ولو بنظرة .
حبّها رهن برضاها . إذا مُسّت كرامتها تحوّلت نارها إلى صقيع ولهفتها إلى لا مبالاة . إلى جانب ذلك تــفضل معشر الرجال على النساء , ويسعدها التفاف المعجبين حولها . ولا يعني إيمانها بالتحرر أنها ترضى بأن تفرط فيمن تحبّ , فهي مخلصة صادقة ومندفعة في حبها لا تدفع رجلها إلى الشك أو الغيرة .
تميل امرأة برج الحمل على العمل , وتستطيع أن تبرز في مختلف الحقول والميادين . متى آمنت بعملها واعتادته أصبح من الصعب عليها أن تتركه حتى في سبيل من تحب . لها عدوان : الفراغ والبطــالة . ومع أنها ربة بيت ممتازة تجيد جميع الأعمال المنزلية إلاّ أنها تعتبر عملها هذا واجبا لا أكثر , وتعتقد أن هدفها في الحياة يتعدى ذلك إلى ما هو أنفع وأجدى .
حالتها الصحية ممتازة . قلما تشكو المرض أو التعب . وإن حدث لها شـيء تــتوقع من الآخرين – وخصوصا زوجها – العناية والاهتمام . وهي أم مثالية , ترعى أولادها وتعنى بنظافتهم وراحتهم , وتشاركهم اللعب والنزهات والأحاديث , ولكنها تفرض عليهم القوانين والأنظمة ولا تبالغ في تدليلهم , وهكذا ينمون نموا صحيحا لا أثر فيه للفساد أو الميوعة .
امرأة برج الحمل انفعالية , تفقد بسرعة سيطرتها على نفسها وتستعيد هدوءها بسرعة مماثلة . لا تترك العاصفة في نفسها أثرا للمرارة أو النقمة أو الشفقة على النفس . ابتسامتها أبدا مشرقة وتفاؤلها مستمر وإن كانت سريعة العطب بسبب صدقها وطيبتها , وإلى جانب ذلك تتمتع بقسط كبير من الإثارة . إذا ساعدها الحظ ولقيت الرجل الملائم تحوّلت إلى نعجة طيبة مسالمة وبات زوجها من أسعد الرجال .
المدير الحمل :
إن رجل برج الحمل في مركز الرئاسة رب عمل جاد وصلب لا يطيق الكسل ولا يغفر الإهمال . إذا أراد موظفوه كسب رضاه عليهم أن يتحلوا بالمثابرة والاندفاع , وأن يعتبروا المؤسسة ملكهم فيعطوها من جهدهم وإخلاصهم بقدر ما يعطيها هو . مقابل ذلك يدفع أجورا سخية , ويُرقي من يستحق الترقية , ويتغاضى عن التأخير والتغيّب متى وُجدت الأعذار . وبقدر ما هو سخي ومتفهم يتوقع من الآخرين الاندفاع والإخلاص والصدق . إذا حدث خطأ ما يُبدي الملاحظات القاسية ولا يتردد في فرض بعض الأعمال الإضافية إذا دعت المصلحة العامة إلى ذلك . يجزل العطاء في الأعياد والمناسبات وينتظر مقابل ذلك الشكر والتقدير . لكن الكلام المعسول والمديح الفائض قلما يؤثران فيه وخصوصا إذا شعر أن محدثه يبغي من وراء ذلك منفعة ما . ومع أنه قوية الشخصية صلب الإرادة إلاّ أنه يشعر بحاجة مستمرة إلى مودة الآخرين وإعجابهم به , ويسيئه بالتالي ألاّ يفهموا تصرفاته ويوافقوه على مبادئه وأساليبه .
ثم إنه جريء , يهوى المغامرة ويلاحق أبعد الأهداف وأكثرها مثالية . إذا خسر ماله أو فاتته الفرصة يظل محتفظا بإيمانه وتفاؤله . ولما كان من طبعه الابتكار والمبادرة , فإنه يُقدّر كل من يتمتع بهاتين الحسنتين ولا يتردد في تبني المقترحات التي تصدر عن سواه .
قلما يُصاب بالإعياء أو المرض . إذا توعك أو ارتفعت حرارته تناسى الأمر وتوجه إلى عمله كالمعتاد . والطريف أن الانغماس في الأشغال كثيرا ما يريحه ويشفيه . وبكلام آخر إن نشاطه الجسماني منبثق من حالته النفسية وروحه المعنوية اللتين لا يتجاريان .
على الرغم من تلك الصفات الحسنة يحتاج إنسان برج الحمل إلى دعم الآخرين ومساندتهم , ومتى تحقق له ذلك ضمن السعادة والاستقرار لنفسه وللعاملين معه .
الموظف الحمل :
يميل مواليد برج الحمل إلى التغيير والتبديل , ولا يُستبعد أن ينتقلوا من وظيفة إلى وظيفة ومن مؤسسة إلى أخرى . لكن إذا استثنينا تلك الظاهرة التي لا تشفع لهم كثيرا عند أرباب العمل اعتبروا من أفضل الموظفين وأكثرهم تجاوبا مع رؤسائهم شرط أن يُحسن هؤلاء معاملتهم واستغلال مواهبهم .
يُبدي الموظف – الحمل في بداية عمله حماسا واندفاعا كبيرين , ثم لا يلبث أن ينتابه السأم واللامبالاة فيبدأ اختلاق الأكاذيب والأعذار للتهرب من أجواء العمل والمسؤوليات . في هذه الحالة على رب العمل – إذا أراد تفادي المشكلة من البداية – أن يُلحق الموظف المذكور بمركز مستقل يتيح له حرية التفكير والمبادرة . أمر آخر يُسيء إلى الموظف الحمل ويُقعده عن القيام بواجبه وهو أن يفرض عليه نظام معيّن ودوام محدّد . والواقع أن هذا النوع من الرجال يستطيع أن يحقق في ساعتين ما يُحققه غيره في أربع أو خمس ساعات . يجب أن يُعذر إذا ظهر منه بعض التمرد أو الفوضى . ولا يُستبعد مقابل ذلك – وهو ما يُشفع له – أن يواصل العمل بعد الدوام , وأن يصرّ على القيام بأعمال إضافية ليست من اختصاصه . إذاً يمكن القول أن الموظف الحمل لم يُخلق للرتابة والأعمال الروتينية وأن ميدانه الإبداع والابتكار . ولا يعتبر المال هدفه الرئيسي وإن كان الوسيلة الوحيدة التي يضمن بها المستوى اللائق الذي ينشده . طموحه الأكبر تحقيق النجاح , وحافزه الأول تشجيع الآخرين وتقديرهم لمزاياه . من الصفات التي تثير حنق البعض عليه تدخله فيما لا يعنيه وفرض آرائه على الجميع دون استثناء .
أهم الميادين التي يبرع فيها هي العلاقات العامة والأعمال التي تـتطلب الحركة والتنقل . يصعب عليه تلقي الأوامر إلاّ من قلة الناس يؤمن بأنهم يفوقونه ذكاء ومهارة . ولهذا يُفضل أن يكون دائما في القمة . وإذا لم يتسنى له ذلك اكتـفى بما هو أقل شرط أن يشعره الآخرون – وخصوصا رئيسه – أنه عنصر مهم وضروري لنجاح المؤسسة . في هذه الحالة يندفع في العمل بإخلاص وجدّ وتفان , مثله في ذلك مثل البحار الذي يأبى مغادرة السفينة المشرفة على الغرق .
هذا ولا يحتاج إلى التوبيخ إذا أساء التصرف لأنه أول من يرى عيوبه ويحاول الاعتذار منها والتعويض بما هو أفضل . وإذا أحسن عمله توقع الثناء وساءه ألاّ يناله . يشعر بشيء من الغيــرة تجاه زملائه , وبالتالي يُزعجه أن ينالوا التـقدير والإعجاب في حضوره . وهو لا يتردد في ترك عمله إلى غيره حالما يشعر أم الجوّ لم يعد ملائما وأن استمراره بات صعبا وشاقا .
ومهما تكن سيئات هذا الرجل تبقى حسناته ومواهبه أضعافها . لذا من واجب كل رب عمل أن يُفتـش عن أمثاله مهما كلّفه الأمر , وأن يجذل لهم العطاء لأن ما يُنفقه عليهم يكاد لا يُذكر بالنسبة إلى ما يُقدمونه من أعمال وخدمات .
من المشاهير
مارلون براندو، بيت ديفيس ، توماس جيفرسون، هوديني ،إلتون جون، أريثا فرانكلين، غلوريا ستينيم، وليام ريتش، شارلي شابلن ،جيمس كلارك
****************************************************
***************************************************
من إصدارات شيخ الروحانيين الشيخ عطية عبد الحميد فى المكتبات
مجلد السهم الصائب في تنقية العلوم الروحانية من الشوائب
مجلد الدعوات الروحانية في حل الأرصاد الفلكية خاص بعلم الكنوز
كتاب الأبراج اكتشف أسرار من تريد
كتاب عجائب وفوائد النباتات والحيوانات وخواصهم الروحانية
كتاب الصولجان في الاستيلاء على بنات الجان
كتاب زجرات  ميططرون فى الأقسام الحاكمة على قبائل الجان
كتاب تصريف دعوات البرهتية الثلاثية الروحانية والأرضية والسفلية
كتاب حكمة الحكماء في علم السمياء والكيمياء
كتاب الاستدلال علي الضمائر الخفية بالقوانين الحرفية
كتاب سر الأسرار في التواصل مع روحانيات القران
كتاب أسرار و خفايات في علم الروحانيات
كتاب الأوراد الصوفية أول طريق الروحانية
كتاب تعليم طرق التنيوم المغناطيسي باحتراف
كتاب الأملاك  في الأقسام  والدعوات
 كتاب الأسرار الربانية في الفوائد الروحانية الجزء الأول
كتاب الأسرار الربانية في الفوائد الروحانية الجزء الثاني
 كتاب الإسقاط النجمى وكيفية تعليمة
كتاب الطريقة الواضحة فى أسرار الفاتحة
مجموعة الرسائل الروحانية الخمسة
****************
للمتابعة  او الكشف الروحانى
0020162022238

**************
(March 21 - to 19 April) Aries General characteristics of Aries Symbolizes Aries to birth or childhood optimistic happy at all, and as the child forgets the world around him and distracted by the finger of his hands and feet so everyone Aries, we find it going on in the orbit of the same interested in on their needs first and foremost, if he seeks to something the impossible in order to access it. Important consideration in the world as it is linked to physical integrity, and existence, is it selfish? Yes, if we consider children selfish. The fact that this man is not aware of exactly what he does, he is innocent, innocent child who can intercede for those hostile knew him. Innocence or naivety? No difference! It is the capacity in which reservation is safe from fear. Aries man is not afraid of anyone or anything that hath not really hurt, but here also forget quickly and falls again in the experiment. It is genuine is tricky, he believes in persons and circumstances, and hates lying in spite of its commitment to dreams and illusions. He is also seen responding to contentious or confrontational shouting and noise of the ignorance of the method of twisting and turning. Attachment idealism of its attractions. Defend the principles of all his strength. Since it is free of conscience and opinion we are seeing the right holds a sword in his hand and treachery and fighting injustice wherever it is. To wonder whether people really weak Aries? If so da'eef kind of special because it preferred to die on the appearance of the oppressed. If you cried from the hurt inside. Dear tears do not appear only in a few cases, greater than the pain end prospect. In the field of work place of the summit. If Aacksth informing them of the circumstances did not showed signs of resentment and anguish, he intensely dislikes to be a follower and a subordinate. Tend to his freedom and individuality. Grants to his time, money and property but lacks the humility and tenderness and tact. It is also a little patience fast criticism. If found in a public place - a restaurant or a cafe or hotel, for example - do not hesitate to grumble and complain but in the end Idzl tender without an account. Daring man Aries calls to confusion and bewilderment; While we see his way with determination and steadfastness and defiance of all the risks found shivering and shrinking in front of the physical aches. For example, do not go to the dentist but by compulsion. As many Aries optimism it can quickly overcome the chronic diseases and pain caused by depression and depression. It is then, in addition to that, active tirelessly carries the same burden than if He came to the breaking point. Among the qualities that this man lacks diplomacy and tact and fraud, although it is not unlikely that obtained with the time and after numerous experiments harsh. This wealth does not come to him easily, but often sets the other on the pounds. Rarely own a home or property. If the money runs out, his hands do not feel sorry because the objectives are many and not the money first. Although the center itself, except it has a warm, generous spirit rarely found in other towers. If the best connection between money and opted for the latter. Loves praise, praise, and carries the banner of realism and idealism at the same time. He is also quick-tempered and calm, quick oblivion. Believe in miracles and refuses to fail. Has the potential to work in labor and weighs around him. If you want calm and succeeded in seriously Akedzabhma but seldom seek them before the age of old age or at least full maturity. Aries people are also adept at imposing its views on others, and gain public opinion on his side, but he failed in politics. If there are some born in the tower between senior politicians considered in a global reality in the business and the arts and creative planning and design. In the field of friendship is loving and in self-defense, hand cream, especially when he meets a response from the others come from money and effort, time and expected thanks and appreciation for it. Of the virtues do not hesitate to provide services even if did not get the necessary estimate. Habit of attendance and the other foot. Like the heroic commander who leads the soldiers to the battlefield. Solid nature of a firm that guarantees its success and long life and rich. It is short, the torch which illuminates the road in front of all those like him believe in the principles and ideals. Child pregnancy: Aries child be an active movement and show him his first few weeks since the signs of the strength of character, and seeks from the beginning to gain attention and draw attention. If one entered his room without being brought to the look or a word that kept shouting or protesting various movements.
 
This child more than any other exhibition of some emergency incidents physical injury, burns and bruises. The reason for this intense curiosity urged him to discover the unknown. An early bird in walking and speaking and to show independence and individuality, but also the advantage of the warmth of emotion and frankly expressed. Often rush to the likes and takes him and kissing him violently and enthusiasm. If it had not received any response entailed on himself and became a man look cool and the heart.
 
Child acquires Aries with the passage of time, emotional mood expresses itself explode between now and then if these short-term storms. Copyright cream is shared toys and other possessions. Tends to laziness of some thing without the slightest sense of shame or confusion. Does not work with the compression method or reprimand. To encourage better treatment and sent a challenge in itself.
 
Imagination and a broad and multi-dreams. Passion in a permanent flare. Involving the same idealism and naive and rigidity together. Fluent in the role of leader among his colleagues. Refuses to comply and innovate ideas and games. Must be grown in which love and obedience from an early age but in old age and faced various difficulties and lessons of the utmost cruelty. Slave in his heart constantly question the extent of his love of others. He is also generous, do not hesitate to spend heavily in the granting of another friend who owns what. If you receive gifts faster to touch and examine refusing to leave to another time.
 
Most tortured this child and others concerned about the comfort and passive cooling. But the pain of my time, it is the nature of the solid Kalolmas. Love the imagination and loves reading as much as reconnaissance and real work. Needs someone to impart responsibility, and when found was a good teacher quotes quickly and easily Jeeptin. Driven by the language of logic and fair method of treatment. Requires praise at home and school and accommodates positive ways. Unemployment and hurt Inashh hard work. Sir loves the real heroes, and stories of fantasy and magic as well. Need to sleep enough to recover its activity and vitality. If done well raising this child broke a great human being seeks to achieve the dreams and the most difficult scarcity Man pregnancy: If we examine closely the generator works, or its fire glowing beacon, or a bomb blast at the moment, we can get an idea for a total of this type of men, he is the undisputed man of excitement and that was good for women seeking stability to move away from his path. It is a burning passion at times, cold Arctic town once again. If you fell in love, until there were actually diving his ears, and if the crash that love because of the reasons to do what he could to collect the scattered parts and cast into a new template. If this is impossible neglected issue in a final and kept looking for the source of new inspiration. Is not short of means to express his sense of reality. Autism and Sighs and hair. . . Everything is permissible and possible, it is important to reveal himself completely and not remain in the middle of the road, Vonsaf solutions are not of principles. Sincerity pioneer, is unmatched in this field one. Since the principle is honesty who likes to remain faithful even in thinking. Emotional goals are noble and hard overtaking a relationship or the satisfaction of instincts. Requires a woman who likes to return to stay at the good he thinks and make efforts to please him and grabbed him and keep him as long as possible, if the failed left behind and started looking for other satisfy the emotional temperament Feed. Any weapon work with this man? If women have resorted to spinning with explicit short fled thousands of miles away. Escapes, too, if you look at other men just a cursory glance because of the key attributes of jealousy and love of ownership. However he expects loyalty from his sweetheart but he refuses to complete - even if ostensibly - exchanged for the same. He obliged - according to his belief - to establish some relationships innocent imposed by occupation and social status. This man is a rebellious nature. He likes the challenge of power because he thought that the smartest and most eloquent of their owners. Often talked to him the problems of non Anasiall preference to others and the role of Mr.'s not. Does not rule out that some are trying to teach harsh lessons in humility and compliance. On this occasion, women should be loved by a man Aries that always stands next to him against his enemies and love those who love and hate of hates. If this really wanted to keep it as long as possible. We have said before that Aries is unaware of lying and fraud, followed by the direct method in all his movements and actions. Love, for example in the field of representation is impossible for him if his passion subsided, because everything in it then refers to the fact that his feelings: it appears in his voice and his looks frigidity, and Igfah boredom and lack of patience. Nabil Ali, but in spite of everything. If you got between him and the beloved misunderstanding hastened to apologize, even if right next to it. In normal times Farms praising, and praise and accompanies her bed in times of illness and does not hesitate in spending it very generously. It is hoped, FEMALE everything in the word, at the same time develop the spirit of independence and individualism, not a condition beyond its borders and occupy pride of place which is his right alone. Although it does not mean exactly what it says. As the storms pass by surprisingly quickly without leaving an impact is expected from his sweetheart of forgetfulness and forgiveness no matter how much grief caused by her. If you live in front of Aries are two possibilities only: either prevail or to leave the house without return. And his wife, in turn, should not be negative or too shy. The generosity of this incomparable man. He does not spare his sweetheart something important to say ways of working and supplier. Better for her if that extend a helping hand turn Vtdechr even a little surprised to him when needed. And most times of need when a man of Aries. Sufficient proof that his faith in the proverb: "Spend what is in the pocket Iotk what is in the unseen." Man pregnancy, cap, kind, loving and Ihdb to his children and cared for and provides them with all opportunities for fun and play. Exists in conversations with them and shared their hobbies and sports, excursions and so on. Often invite them to lunch or dinner in the best public places. Surprisingly, in spite of this passion would hate to be in the process neglects his wife. In the capacity of his wife to work outside the home. No objection to the requirement to remain and retain their femininity and subordination Adhuptha him. The independence is sacred and ordered not entitled to discuss it from near or far. But - that was something of intelligence and common sense - can intervene in its affairs in a timely manner, and thus be guided in a manner before him feel that he is still master and is obeyed. Once a person discovers Aries that he had lost its sovereignty and control, whether at home or at work, involving himself and become irrelevant optimism and vitality. It is no doubt the correct address of manhood, and deserves a special kind of women. His wife preferred to stand between those that do not know who to preach the only clubs and societies and those that only wool weaving in one of the corners of the house. When found its way onto the desired shift to Mr. Mutaimin and make the happiest of his beloved women as a whole. Women's pregnancy: We do not know deserve loving this woman congratulate or pity, for good reason is that the disputed nature constantly main factors: on one hand love I spent the first secret of its existence, on the other hand can not lose sight for one moment about the world around them or themselves especially. In its power - more than any other woman - to dispense with men laid off in full. That does not mean they are satisfied with drought and scarcity of emotion feelings. On the contrary, love, dream and imagine down the most beautiful poetic attitudes even if they succeed in this embodiment by a certain man. Independent unilateral nature allows it to rely on themselves in various business and daily duties. Feel in your gut that it is not the strongest element hesitate to speak honestly to the fact that the man felt, especially if it seemed kind of slow AC. But if the initiative came from him can not be excluded that launches her legs for the wind does not hate him, but fear of it at the same bored or bondage Ihdeddanha may in the future. Have an energy potential and resistance wonderful. She could face a whole army for the sake of a goal or a person you believe and want to get it. Allow itself to all styles and methods. If you fail time and time again followed Mthalip struggle with patience and perseverance, believing wisdom argument: "though serious, will soon." Could this human being completed femininity that dialogue and Tatb and caressed and crying bitterly, if necessary, can also do all the work of the men if necessary. Of the best qualities of optimism and honesty and sincerity and hostility and faith in tomorrow. Satisfied than men moderating emotion. Do not wish for snow and cold in love lost dignity. Give him respect if deserved dot to allow her to melt into the melting pot. Ask a lot from him and give him fold gain. Generous with its money and time, mean-spirited to the point of stinginess when it comes to who you love. Refuses to overdo it, or even shared by a glance. Her love under her consent. If dignity touched has turned to frost and fire so hurry to indifference. Besides O favors men over women, and is happy to wrap around the fan. Faith in freedom does not mean they accept that the excessive one who you love, it is a sincere, honest and impulsive in love with her not paying her husband to the suspicion or jealousy. Aries women tend to work, and can arise in various fields and fields. When you believe in work and she normally has become difficult for them to leave even for the sake of love. Her aggression: leisure and unemployment. Although it has an excellent housewife know how all the household chores but this work is a duty and no more, and believes that its aim in life than to what is best and more useful. Her condition is excellent. Rarely complain of illness or fatigue. If anything happens to her expect from others - especially her husband - the care and attention. Ideal mother, her children and dealing with sponsors Bnzafthm and comfort, and share them play, go out and talk, but they impose laws and regulations do not exaggerate in childhood nickname, and so do not grow true impact of growth in which corruption or fluidity. Aries woman emotional, fast losing control over itself and restore calm quickly similar. Do not leave the storm in the same trace of bitterness or resentment or self-pity. Never smile bright and optimistic, although continuous perishable because of its sincerity and goodness, and to the side that enjoys a great deal of excitement. If luck helped her and received the appropriate man turned into a sheep is a good, peaceful and her husband the happiest of men. Director of pregnancy: The Aries man at the center of the presidential employer is serious and can not endure the heart of laziness and does not forgive negligence. If he wants his staff gain satisfaction that they have been diligent, impulsivity, and consider their own enterprise Viattoha of their effort and dedication as far as giving it. Compared to that paid generous wages, and elevating the worth the upgrade, and condones the delay, and absent when there are excuses. To the extent that is generous and understanding others are expected rush, loyalty and honesty. If something goes wrong observations show cruel and does not hesitate to impose some additional work if called upon the public interest to do so. Idzl tender in festivals and events and waiting for it thanks and appreciation. But the happy talk and praise rarely affect the surplus, especially if he feels that his interlocutor wanting behind this benefit is. Although a strong personal will, but the heart that he was going to need affection and admiration by others, and thus Isiih not understand his actions and Iuaqoh on the principles and methods. Moreover, bold, loves adventure and pursues further the goals and the most ideal. If you lost money or missed opportunity retains his faith and optimism. As out of character, innovation and initiative, it is estimated each of these two has Al_husntin do not hesitate to adopt the proposals issued by others. Rarely get sick, or disease. If illness or increased temperature forget it and went to work as usual. Interestingly, that immersion in the works often comforts and heals. In other words, that physical activity emanating from the psychological condition and morale, which do not Etjarian. Despite these good qualities a person needs Aries to support others and support them, and when investigating him as part of happiness and stability for himself and his staff. Employee pregnancy: Born in Aries tends to change and switch, did not rule out that the move from one job to job, and one institution to another. But if we exclude this phenomenon, which does not intercede for them a lot when employers were considered to be the best staff and most responsive to their superiors with the condition that they improve their treatment and exploitation of their talents. Show the employee - pregnancy in the beginning of his enthusiasm and with great enthusiasm, but soon that is bound to boredom and indifference begins to fabricate lies and excuses to avoid work environments and responsibilities. In this case the employer - if he wants to avoid the problem from the outset - that the employee is attached to independent status allows him the freedom of thought and initiative. Is detrimental to the employee last pregnancy and causing incapacity to do his duty is to impose upon a particular system and a specific time. In fact, this kind of men can achieve in two hours is to be achieved in the other four or five hours. Must be excused if he appears to be some rebellion or anarchy. It is not unlikely for it - which accompanied him - to continue to work after school, and to insist on doing additional work is not within his purview. If you can say that the employee did not create the pregnancy of the monotony and routine work, and that the arena of creativity and innovation. Money is not the main goal and that was the only way that guarantees the appropriate level that is desired. Ambition to achieve greater success, and the first motivation to encourage others and appreciation of its advantages. Of the qualities that raise the ire of some of his meddling with means and not impose his views on everyone without exception. The most important fields in which he excels is the public relations and business processes that require movement. Difficult for him to receive orders from only a few people believe that they Evoukouna intelligence and skill. This should preferably be always on top. If you do not do so on only what is the condition that make him feel less than others - especially the boss - it is an important and necessary for the success of the organization. In this case, rushes to work sincerely and dedication found, Like the sea which refuses to leave the ship overlooking the drowning. This does not need to reprimand for misconduct if it is the first to see his faults and tries to apologize to them and compensation for the best. If it is properly done and expect praise Stung not get it. Feel a bit of jealousy towards his colleagues, and therefore dismayed to be valued and admired in his presence. He does not hesitate to leave his job to someone else once or feel the air is no longer appropriate and that its continuation is a difficult and arduous. Whatever the evils of this man keep his good deeds and talents times higher. So the duty of every employer to look like him at all costs for the order, and giving them Ijzl because what they spend almost no mention as to what they provide work and services. Celebrity Marlon Brando, Bette Davis, Thomas Jefferson, Houdini, Elton John, Aretha Franklin, Gloria Steinem, William Rich, Charlie Chaplin, James Clark ************************************************** ** ************************************************** * Versions of spiritual Sheikh Sheikh Atiyah Abd al-Hamid in libraries
Share a folder right in purifying the spiritual science of impurities
Folder Invitations spirituality in the resolved astronomical observations, particularly the knowledge of treasures Horoscopes book you want to discover the secrets of Book of wonders and benefits of plants, animals and their properties spirituality
Book wand to capture the daughters of Elves
Book Zjrat Amittron Forums ruling tribes of Elves
Book calls for the conduct of the Tripartite Alberhettip spirituality and ground and lower
Book of wisdom of the wise in the science and chemistry Asameea
Authors inferred pronouns hidden craft laws
The book The Secret of Secrets "communicating with the Koran Spirituality
Book of Secrets and Khvayat in the science of Spirituality
Book wird Sufi spirituality through the first
Manual for teaching methods Ltinayom magnetic professionally
Property book in sections and invitations
 Book of Secrets Lord's interest in spirituality Part I
Book of Secrets Lord's interest in spirituality Part II
 Book astral projection and how instruction
Book obvious way into the mysteries of light
Group spiritual messages of the five **************** Follow-up or disclosure Ruhani 0020162022238
**************

‏ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق